Våra erfarna och ansvarstagande medarbetare arbetar nära Er kunder.
Vår terminal-, lager- och 3PL-verksamhet bedrivs i egna lokaler på Viared med 14.000 kvadratmeter yta. Kontoret ligger i samma byggnad vilket ger ett nära samarbete mellan personalen. Terminalen är givetvis inhägnad och låst nattetid. Det blir säkrast så.
Terminal- och lagerhantering
Medarbetarna på terminalen ansvarar både för hela vårt godsflöde och våra lagerkunders FCL- och FTL-flöden. De hanterar pallar, kartonger, hängande konfektion och sorterar godset efter Era önskemål.
10 lastbryggor och en markport ger oss möjlighet att lasta och lossa ett relativt stort flöde av lastenheter samtidigt. Vi har också bra möjligheter och rutin på att lasta och lossa från sidan när behovet finns.
Tredjepartslogistik
Vår 3PL-verksamhet bygger på ett nära samarbete med våra kunder, där vi ständigt arbetar för att kvalitetssäkra och utveckla Er lagerhantering. Vi är lyhörda inför Era behov och med vår kompetens och erfarenhet skapar vi tillsammans en effektiv och kundanpassad lagerhantering och distribution.
Vår administrativa avdelning och lager har ett nära samarbete och eftersom både lagermedarbetarna och kontorsmedarbetarna har personlig kontakt med Er kunder får ni en tydlig bild över hur er dagliga verksamhet fungerar. Vår administrativa avdelning hanterar såväl tull- och transportdokument som fakturering.
Vi hanterar orderplock till butik och erbjuder distribution för Ert e-handelsupplägg. Vårt lagersystem säkerställer plock och pack på ett effektivt och säkert sätt, vilket gör det möjligt att hantera både stora och små varuflöden.
Vi vill att ni ska känna er trygga hos oss, både vad gäller lagerhantering och distribution ut till kund.